آرشیو بلاگ

هفته ششم بارداری

هفته ی ششم
 اندازه بچه: ۲ الی ۴ میلیمتر
 شاید شما در هقته ی ششم بارداریتان به سر می برید ولی جنین در واقع یک ماهش است. خیلی اتفاقات در این یک ماه افتاده است پس با هم می خوانیم:
بزرگترین اتفاقی که در این هفته می افتد،
شکل گرفتن بینی، دهان و گوشهای بچه است. اگرقابلیت دیدن درون رحم خود را داشتید، یک کله ی بزرگ با لکه های سیاه، جایی که چشمها و سوارخ های بینی شکل می گیرد را می دیدید.
 گوشهای کوچکش مانند حفره ی در دو طرف سر بچه است. دستها و پاهایش مانند جوانه گل می باشد. ضربان قلبش ۱۰۰ الی ۱۶۰ در دقیقه می باشد که تقریبا دو برابر ضربان قلب شماست و خون در سراسر بدن کوچکش جریان پیدا می کند.
روده ها رشد می کند و بافتهای سازنده ششها نمایان می شود. غده هیپوفیز نیز مانند قسمتهای دیگر مغز، ماهیچه های اولیه و استخوان ها شکل می گیرد.
آیا می دانستید؟
دمدمی مزاج شدنی را که تجربه می کنید در نتیجه ی نوسانات هورمونی در حین بارداری می باشد. یک روز احساس خوبی دارید و دوست دارید افراد زیادی را ببینید و یک روز حوصله ی هیچ کسی را ندارید.
ممکن است احساس دوگانگی شخصیتی در درونتان احساس کنید، ولی نگران نباشید، این حس عادی است.
زندگی تان به هر حال در حال تغییر است، بهتر است در برابر تغیرات جدید خود را آماده کنید.
اگر در حال حاضر یک بچه یا بیشتر دارید، بهتر است او را برای آمدن قدم نو رسیده آماده کنید. اگر بچه تان خیلی کوچک است. بهتر است با خواندن کتاب های داستان مرتبط با خواهر و برادر شدن او را با این قضیه آشنا و آماده کنید. سپس کم کم به او بگویید که او هم در آینده ی نزدیک صاحب برادر و خواهر خواهد شد ولی تعجب نکنید اگر وسط صحبتتان روی کاناپه پرید و به روی خودش نیاورد. با مدتی زمان گذاشتن فرزندتان کم کم متوجه خواهد شد.
همچنین به جوابها و ایده هایی که فرزندتان می دهد، حتی اگر منفی و ناراحت کننده باشد ،گوش دهید و سپس او را بغل کنید.
اجازه دهید همسرتان هم در خبر دادن بچه ی جدید به فرزند یا فرزندانتان حضور داشته باشد. بهتر است در این موقع پدرو فرزند بزرگتر رابطه صمیمی تری داشته باشند. اگر چنین رابطه ی وجود ندارد، شما می توانید با تنظیم کردن برنامه هایی بر اساس تفریحات مورد علاقه هر یک، رابطه جدید محکمی را خلق کنید.
هفته ی خوبی داشته باشید ..

انصراف از نظر